Slanke snacks

Belle Helene
Het is 16 uur en je hebt zin in iets lekkers, wat is dan verstandig om te snacken en toch om je lijn te denken.

 

Meerdere studies hebben hebben bewezen dat eiwitten een vitaal onderdeel zijn van ieder dieet. Eiwitten kunnen helpen je hongergevoel te onderdrukken en kunnen er voor zorgen dat je je langer vol voelt en kunnen er op die manier voor zorgen dat je je aan je dieet houdt. Wist je dat eiwitten de afgifte van vet en koolhydraten in de bloedstroom vertraagt? En eiwitten zijn essentieel voor het herstel van je spieren, omdat dit de bouwstenen zijn voor je cellen. Dus, eet jij iedere genoeg eiwitten? Van de dagelijkse hoeveelheid die je eet, zou 25% eiwitten moeten zijn. Hieronder een aantal eiwitrijke snacks die je helpen de juiste hoeveelheid eiwitten in je dieet te krijgen.

Pompoenpitten

Pompoenpitten zijn een voedingrijke bron vol met vezels, eiwitten en vitaminen. Het mooie is dat er 8 gram eiwit per 30 gram in zit. Geniet er na je training van, maar snack er niet teveel van want er zit een hoge calorie-inhoud in elke portie. Dit is een van snacks boordevol eiwitten die je moet proberen!

 

proteinsnack4

 

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt werd een aantal jaar geleden erg populair vanwege het hoge eiwitgehalte, samen met een laag caloriegehalte en vliegt werkelijk uit de supermarkt schappen. Met 15 gram eiwit en slechts 80 calorieën per portie, zit deze gezonde snack boordevol met proteïne om je te helpen je afslankdoelen te halen!

Gekookt ei

Boordevol eiwitten, antioxidanten en vitamine E, zijn hardgekookte eieren letterlijk de meest perfecte en gezonde snack. In drie eieren zit 19 gram eiwit en zitten 220 calorieën. Verschillende studies tonen aan dat door de dag te beginnen met eieren voor het ontbijt, je meer gewicht verliest!

 

Be

Edamame met zeezout

Edamame is een eenvoudig te bereiden snack: Stoom ze, bestrooi ze met zeezout en serveer ze. En deze sojaboon zit boordevol met vezels en eiwitten. Er zit 10 gram eiwit in slechts 100 gram bonen. Niet slecht voor een makkelijk mee te nemen en gezonde snack! Dus begin vandaag nog met het klaar maken van je Edamame bonen en begin met gezond snacken!

Kwark

Kwark is de droom van de gezondheids freak. Met een maar liefst 14 gram eiwit in slechts een halve beker, is de vraag niet ´Moet ik vandaag kwark eten?´, het zou moeten zijn ´Hoeveel kwark moet ik vandaag eten?´. En deze gezonde snack is slechts 80 calorieën per halve beker.

Noten

Noten zijn onweerstaanbaar vanwege hun bevredigende smaak en ondanks dat ze veel vet bevatten, zijn dit de gezonde vetten: de onverzadigde vetten. Onverzadigde vetten leiden niet tot verstoppingen in de slagaders. Noten hebben ook veel voedingsvezels waardoor je je langer vol en energieker voelt. Zorg ervoor dat je een handje noten neemt, zodat je niet overmatig veel calorieën eet zonder dat je het weet.

 

Belle Helene

Pindakaas

Waarschijnlijk at je als kind regelmatig pindakaas maar toen je opgroeide en volwassen werd, ben je daar van af gestapt vanwege de angst voor de hoeveelheid vet die daar in zit. Ga terug naar je jeugd en geniet weer met volle teugen van pindakaas en maak het onderdeel van je gezonde voeding. In 2 eetlepels zit 7 gram eiwit, dus snij wat wortels en bleekselderij in plakjes en doop deze zorgvuldig in de pindakaas. Denk er aan: Met mate is de sleutel tot succesvol gewichtsverlies.
Wil je nog meer weten over dit heerlijke goedje, klik hier.

superfood-Belle-Helene

Share Button

Laat een reactie achter

You must be logged in to post a comment.